DoporučujemeZaložit web nebo e-shop

Tvorba postavy

Jak na postavu

Tento užitečný průvodce by Vám měl sloužit jako věrný průvodce tvorbou postavy pro LARPy odehrávající se ve světě Třech zemí. Následující řádky neberte jako nepřekročitelné dogma, ale pouze jako stručný souhrn faktů a rad, které mohou učinit Vaši postavu hratelnější a pro Vás i Vaše okolí zajímavější. Budu zde zmiňovat zejména čtyři termíny a to: rasa, povolání, role a nadlidské schopnosti. Od Vaší rasy se bude odvíjet zejména společenské postavení, při volbě „povolání“ proto berte v potaz to, jak chcete hrát, protože z toho vychází schopnosti, které se budete učit a následně i používat. Role pak znamená, jakou postavu na LARPu ztvárňujete (př. hospodská, poslíček, ponocný apod.) a která by měla do jisté míry korespondovat s Vaším povoláním. Nadlidské schopnosti rozeberu podrobněji níže. Před tvorbou postavy doporučuji pročíst legendu ke světu a alespoň okrajově se seznámit s jednotlivými rasami a královstvími.

 

Volba rasy

Jako hráč si můžete zvolit hned z několika ras. Každá z nich má ve světě své výhody, nevýhody a společenskou prestiž. Některé rasy se příliš nehodí pro vykonávání některých profesí a některé je z hlediska společenského vykonávat nemohou. Nutno si uvědomit, že vůči některým rasám mají lidé silné rasistické sklony či negativní předsudky.

Člověk

Nejběžnější rasa ve Třech zemích. Člověk je také nejjednodušší pro tvorbu kostýmu a hodí se ke ztvárnění jakékoliv postavy či povolání. Jejich největší výhodou je jejich převaha nad ostatními rasami a tedy i značná oblíbenost a společenská akceptace. Dožívají se dvojnásobné délky věku.

 

 

Elf

Tato rasa trpí rasovou nesnášenlivostí skoro nejvíce. Pokud se rozhodnete hrát za elfa, získáte výhodu v bystrých očích (rozeznáte lehce maskovanou postavu nebo na krátkou vzdálenost odhalíte neviditelného, či zamaskovaného protivníka) a na vyšších úrovních pak budete disponovat zvláštním druhem přírodní magie.

 

 

Temný elf

Temní elfové jsou na tom veskrze podobně jako elfové. Rasismem těžce zasažená rasa a k tomu ještě mnohdy podezřívaná z vražd a nekalostí. Přece jen je to rasa trénovaných zabijáků...

 

 

Trpaslík

Rasismem poznamenán minimálně, nicméně není příliš oblíben, zejména kvůli své hrabivosti. Ideální rasa pro vynálezce, konstruktéry nebo kováře. Pokud budete hrát za trpaslíka, nebude Vás možné díky tvrdé hlavě omráčit násilným způsobem a na vyšších úrovních ovládnete vybrané bojové schopnosti.

 

 

Khajiít

Tato rasa kočkovitých šelem je velmi vzácná. Projevy rasismu příliš nečekejte ba co víc, mnohdy se setká i s obdivem. Vaší výhodou bude dobrý čich (viz oči u elfů) a také to, že si tato rasa ponechala charakteristické prvky svých kočičích předchůdců, a to mrštnost a sílu. Budete tak lehce zvýhodněni v boji beze zbraně.

 

 

Serafa

Tato rasa je zastoupena pouze ženskými bojovnicemi (pánové snad prominou). Vládnou nebeskou magií, která je jejich největší výhodou. Jsou však velice vzácné. (Do hry bude přijata pouze jedna, maximálně dvě). Opovržlivost vůči nim může být dokonce považována za trestnou.

 

 

Dryáda

Opět pouze ženská rasa. Pro svou záškodnickou a tzv. „hipísáckou“ filosofii života bohužel vítaným objektem lovu. Výhodou Vám však bude magie lesa.

 

 

 

Původ postavy

Je třeba si vybrat mezi jednou ze tří zemí (+ případně Castilla), a to Sargothem, Severním královstvím a Jižní zemí. Každé království je něčím zvláštní (viz legenda). Samozřejmě je třeba počítat i s různými vztahy mezi jednotlivými zeměmi. Pokud se LARP odehrává například v Sargothu, jako seveřan zde nebudete zcela oblíben a naopak. U jednotlivých ras pak lze svůj původ odvodit třeba z Greenwoodu nebo Thirlinových síní.

 

Náboženství

Ve třech zemích je každý povinen věřit v boha (ač se to může zdát podivné či nespravedlivé). Všichni (krom heretiků) uznávají všechny tři „hlavní“ bohy, a to Tystara, Zefira a Amona. Z této trojice byste si měli vybrat jednoho, který je Vám nejblíže. Opět platí, že víra v jednotlivé bohy je více zastoupena v jednotlivých zemích. Na severu je to Zefir – bůh lovu, v Sargothu Tystar – bůh hospodaření a Amon na jihu jakožto bůh obchodu a poznání. Samozřejmě můžete být heretik a věřit například v lesní bohy (Elfové z Greenwoodu) nebo patřit mezi tajemné okultisty nebo náboženské sekty. To do jaké míry je vaše víra očividná, je jen na Vás. Lze věřit a přesto nechodit na bohoslužby, i když můžete upadnout do nemilosti kněžích. Také by Vám mohla zkřížit cestu Svatá inkvizice.

 

Povolání

Máte na výběr hned z několika základních povolání. Během výběru dbejte na to, že by mělo být alespoň částečně v souladu s Vaší rolí (rolník – čaroděj opravdu neprojde), a pokud bude korespondovat s Vaším stylem hry, je to jen dobře. Jednotlivé schopnosti naleznete v záložce Povolání a schopnosti.

Válečník

Schopnosti válečníka jsou nastaveny tak, že pokud dosáhnete alespoň třetí úrovně, půjdete v klasickém souboji velmi těžko porazit. Válečníka si nemusíte bát zvolit, i když neumíte moc bojovat, protože je možné se opřít o schopnosti. K válečníkovi je doporučena zbroj, čímž se Vaše odolnost v boji ještě zvětší. Pokud se naučíte schopnosti vhodně používat a kombinovat, můžete hrou procházet bez větších problémů.

Vhodné rasy: trpaslík, člověk, khajiít, temný elf, serafa

Méně vhodné rasy: elf

Nevhodné rasy: dryáda

 

 

Zloděj

Ideální povolání pro strategické a nevýrazné hráče, kteří chtějí příběhem proplout bez většího upoutání pozornosti. Každý zkušený zloděj je v družině neocenitelný. Díky jeho schopnostem se můžete obohatit. Je ideální pro záškodnický a zákeřný styl hry a boje.

Vhodné rasy: temný elf, člověk, khajiít

Méně vhodné rasy: elf, dryáda

Nevhodné rasy: trpaslík, serafa

 

 

Hraničář

Kombinace schopností vhodných pro střelce a léčitele. Vyzná se v přírodě a ví, jak léčit otravy a různá zranění. Na svých cestách používá luk a mnoho jeho schopností se k němu také vztahuje. Vhodný jak pro bojovný způsob hry, tak pro pacifisty. K plnému využití potenciálu jeho schopností je vhodné používat také luk.

Vhodné rasy: khajiít, elf, člověk, dryáda

Méně vhodné rasy: temný elf, serafa

Nevhodné rasy: trpaslík

 

 

Čaroděj (plně obsazené povolání)

Pokud se naučíte správně používat kouzla a kombinovat je, budete dost možná nejsilnější postavou ve hře. Nicméně kouzelníků je ve hře nejméně, takže pokud chcete za toto povolání hrát, musíte si jej obhájit také vhodnou volbou role (kombinace jako sedlák – kouzelník neprojde) a také platí pravidlo „kdo dřív přijde, ten dřív bere“. Takže pokud necháte registraci na poslední chvíli, kouzelníci budou již zaplněni. Mágové mají v repertoáru kouzla útočná obraná i ústupová. Tato postava je asi nejuniverzálnější.

Vhodné rasy: člověk, elf, serafa

Méně vhodné rasy: khajiít, dryáda

Nevhodné rasy: temný elf, trpaslík

 

 

Alchymista

I když to tak na první pohled nevypadá, je zkušený alchymista velmi silným hráčem, může udržet družinu v boji déle, posilovat sebe i ostatní lektvary a když je šikovný tak také manipulovat se hrou. Pokud jste navíc dobrými bojovníky a sami si mícháte lektvary, jste nepříjemným protivníkem. Pokud jste spíše umírněný hráč, máte šanci si prodejem lektvarů slušně přivydělat.

Vhodné rasy: člověk, elf, temný elf

Méně vhodné rasy: trpaslík, khajiít, dryáda

Nevhodné rasy: serafa

 

 

Role

Pojmem role je myšlena postava, kterou v příběhu ztvárňujete. Máte na výběr z prakticky čehokoliv, co si dokážete obhájit (vhodnost zařazení do hry a k tématu). Pokud se Vám nedostává fantazie, nezoufejte, pokaždé vypíšeme role, které je třeba obsadit, a z nich si můžete poté vybrat (gardista, felčar, knihovník, lovec, aj.). Podstatné je, že Vaše role by měla alespoň částečně korespondovat s povoláním. Také byste si měli vybírat postavy, jenž jste schopni ztvárnit po kostýmové stránce (např. vybavení rytíře). Také byste si měli vybrat roli, kterou zvládnete tzv. "zahrát". Správný rolleplaying je vždy na prvním místě.

 

Nadlidské schopnosti

Vaše postava může ovládnout některé tajné a mocné schopnosti. Je to jednoduché, stačí být například vlkodlak, upír nebo prokletý. Jako upír získáte pevné zdraví a schopnost ovládat lidi, jako vlkodlak zase možnost změnit se v extrémně silnou bestii. Druhů prokletí je také spousta. S tímto „vylepšením“ Vaší postavy jde ruku v ruce i menší problém. Pokud Vás odhalí, nejspíš umřete. Například pro upíra je nutností sát krev, nebo zeslábne. S takovými schopnostmi je třeba zacházet opatrně a nenápadně. Pokud si chcete postavu takovým, či podobným způsobem vylepšit, vždy se to dá s organizátory akce dojednat, nicméně opět platí pravidlo „kdo dřív přijde, ten dřív bere“. Ostatně nechceme z toho mít Twillight ;).

 

 

Obrázky na této stránce uvedené nejsou vlastnictvím provozovatelů webu ani jeho vlastníků, převzaty byly z jiných webových stránek a tato webová stránka si na ně nečiní žádný nárok, mají pouze ilustrační funkci.