DoporučujemeZaložit web nebo e-shop

Historie a charakteristika Tří zemí

Historie a důležitá data

 

Starý věk

      Vznik a rozkvět Sargothu

- 0 sv. – Konec války bohů. Lidem, elfům a trpaslíkům bylo věnováno území, na kterém se v dnešní době rozkládají Tři země.

- 1 sv. – Započala výstavba prvního města Sargothu. Své jméno dostal po jednom z generálů armády světla, jenž hrdinně padl ve válce bohů.

- 2 sv. – Byl založen městský stát Sargoth. V té době byla jeho rozloha jen o něco větší než samotné město. Byla také ustanovena rada vládnoucí tomuto státu. Sestávala se ze tří zástupců z každé rasy. Tři lidé, tři elfové a tři trpaslíci.

27 sv. – Lidé se stali majoritní rasou v Sargothu a vynutili si tak pět míst v radě. Tři elfská a tři trpasličí místa zůstály.

- 38 sv. – Založení města Porto Draco po proudu řeky Dyrny.

54 sv. – K tomuto roku je na území Sargothu celkem dvacet tři osad a tři větší města. K Sargothu a Porto Draco se přidává Průsmyk u Ledového potoka. 

- 76 sv. – Elfové jsou rozčarováni vládnutím lidské rasy a z vlastní vůle opouštějí Sargoth. Vláda Sargothu nezapomíná na své přátele a spojence z války bohů a daruje elfům rozsáhlá území na severozápadě.

 

Království Sargoth

- 77 sv. – Ze Sargothu se stává království a prvním králem je z lidu volený král Armunn I.

- 78 sv. – Vzniká Green Wood.

- 78 sv. – Založení řádu Sargothských rytířů a ustanovení jejich výsad a povinností.

96 sv. – Založení dnes největšího přístavního města Porto Vellucia.

- 124 sv. – Trpaslíci se cítí čím dál více utlačováni. Následují příkladu elfů a opouštějí Sargoth. Dostávají rozsáhlá území na severovýchodě. Vzniká tak nezávislé království trpaslíků.

- 195 sv. – zřízena Svatá inkvizice.

236 sv. – Po občanských nepokojích je Svatá inkvizice přesunuta do Porto Draco. Začíná stavba legendárního Pantheonu.

300 sv. – K tomuto výročí konce války bohů je započata stavba dvou velikých měst. Na severu je to Tyr a na jihu v poušti Ulajlabád. Tento krok měl oslavovat konec války. Dnešní historici se však domnívají, že tento počin měl pouze rozšířit lidskou populaci po co největším území a mělo tak dojít k „zabrání půdy“. Jak jinak vysvětlit neobvyklou polohu obou měst v té době ještě neskutečně vzdálené jakémukoli jinému městu nebo vesnicím.

361 sv. – Na jihu je zmasakrována početná karavana. Nikdo nepřežil a nikdo neví, kdo to provedl. Na místě byl poprvé viděn podivný symbol. Tento symbol byl později nazván symbolem zla.

487 sv. – Na popud krále Erika Velikého je zahájena stavba pevnosti Útočiště, coby případné poslední bašty obrany Sargothu.

- 602 sv. – Dochází k prvním neshodám lidí a elfů. Jsou zaznamenány první pogromy na elfy avšak zatím jen v malém měřítku.

636 sv. – Na jih od Dyrny je vybudována rozsáhlá síť umělých rybníků sloužících k zavlažování a rybolovu.

641 sv. – Objevena jakási kouzelná moc v okolí Vraního vrchu.

- 821 sv. – Skřeti se pokoušejí opustit poušť, dochází k první válce mezi Sargothem a skřety. Zhruba 8 500 sargothských poráží 14 000 skřetů. Bitva se odehraje poblíž Ulajlabádu, který skřeti nejprve vydrancují. V následující bitvě padne 1 700 vojáků a 9 400 skřetů. Je uzavřeno příměří a poražení táhnou zpět do pouště.

899 sv. – Starý elfský lid „oficiálně“ prohlašuje lidi za rozvinutou a inteligentní společnost.

- 915 sv. – Drobný konflikt mezi armádami elfů a trpaslíků. Po několika šarvátkách končí křehkým příměřím. Celý konflikt si vyžádá jen pár stovek mrtvých.

- 1051 sv. – Obrovská pevnina za Severním mořem je prohlášena za trestaneckou kolonii.

1112 sv. – Skřeti opět začali provokovat a pořádají malé výpady s cílem drancovat pohraniční osady.

- 1136 sv. – Zahájena stavba pohraniční pevnosti All-a-Kabar coby první linie ochrany před skřety.

- 1268 sv. – Ve snaze zalidnit neúrodný jih proběhne řada reforem v jejichž rámci je položen základní kámen slavné Ulajlabádské univerzitě kouzel. Jedná se o první univerzitu svého druhu. Od této doby je lidem magie přístupnější.

1296 sv. – Hlášeny první vážnější útoky draků. Začíná jejich lov. 

1369 sv. – Zahájena stavba majáku Nall-Nastrat.

- 1503 sv. – Alchymie se dostává do povědomí lidí a začíná se pomalu legalizovat. Do té doby byla považována za součást černé magie, temných rituálu a jako taková byla zakázaná.

1662 sv. – Pokus o dobytí Prokletého lesa a zřízení kupecké stezky. Tento pokus končí fiaskem. Umírá 2 700 z celkového počtu 4 500 vojáků. Z masakru jsou obviněny dryády. 

- 1754 sv. – V civilizaci je objevují první Khajiítové. Podle vědců jsou údajně starší než lidé.

1878 sv. – Kolonizace severu je úspěšně dokončena. Nyní se na severu nacházejí desítky měst, stovky vesnic a osad a vše je korunováno výstavbou dvou velkých přístavů na severu, a to Torreny a Grolson Gradu.

1897 sv. – Vranov je oficiálně prohlášen za nejnebezpečnější město celého království.

- 2015 sv. – Navázán první kontakt s civilizací žijící za východním oceánem -  Castillou.

2085 sv. – Vyhnání velké části elfů z Green Woodu z důvodu přílišné radikalizace, krvežíznivosti a touze se pomstít lidem za jejich křivdy. Tito vyvrhelové si začali říkat temní elfové.

- 2086 sv. – Dobytí starých trpasličích síní temnými elfy a vyhnání trpaslíků. Temní elfové pojmenovali svůj nový domov Cheľbak – Nar a zcela se uzavřeli světu.

- 2088 sv. – Začaly práce na nových trpasličích síních.

2136 sv. – Na Univerzitě v Ulajlabádu otevřena fakulta alchymie.

2309 sv. – První velká bitva s armádou nemrtvých. Odehrála se v severních horách. Armáda Sargothu čítala okolo 24 000 ku 70 000 nemrtvých. I přes obrovskou přesilu nemrtvých byla jejich křehká armáda zcela rozdrcena.

- 2386 sv. – Pokus o převrat a svrhnutí krále. Nezdařil se, byl potlačen a následně byli popraveni jeho hlavní vůdci. Tato událost je známá jako tzv. Povstání stavů.

- 2419 sv. – Dostavění nových trpasličích síní a jejich slavnostní pojmenování po slavném králi Thirlinovi – Thirlinovy síně. Oslavy dokončení této stavby trvaly údajně několik měsíců a vyžádaly si několik desítek obětí a to především kvůli otravě alkoholem.

- 2569 sv. – Založení dnes již slavné Trpasličí banky.

2593 sv. – První zmínky o společenství kouzelníků dnes známých jako MagicMirrors.

2625 sv. – První větší neshody mezi šlechtou a králem od povstání stavů. V království to začíná vřít.

- 2708 sv. – Dochází k dalšímu pogromu na elfy. Většina lidských agresorů je pochytána a exemplárně potrestána královským vojskem. Zatím se daří udržet křehký mír.

2753 sv. – Elfům došla trpělivost a jako odpověď na lidské pogromy přepadávají vesnice v okolí Green Woodu.

- 2754 sv. – Sargothská armáda v počtu 16 500 mužů napadá okrajové části Green Woodu, ale je odražena. V dalších týdnech to zkouší ještě několikrát avšak se stejným výsledkem. Celkem je zhruba 3 800 mrtvých královských oproti několika stovkám elfů.

2755 sv. – Uzavření míru mezi elfy a Sargothem. Sargoth vyplácí vysoké odškodné coby válečné náhrady.

- 2758 sv. – Po prohrané válce s elfy to začíná v království vřít. Šlechta se bouří.

2812 sv. – Mnoho let svárů mezi šlechtou a králem si vyžádalo svou daň, král přijme ústupky.

- 2836 sv. – Po vyprovokované bitvě u Průsmyku Ledového potoka, kterou zavinily stavy, rozdrtí Sargothští rytíři téměř celou stavovskou armádu a na několik let tak zajišťují království klid. Královští v počtu 150 rytířů a 2 500 vojáků způsobí během krátkého střetu ztráty 8 900 mužů z celkového počtu 10 200 mužů stavovské armády.

2968 sv. – Dochází k potyčkám se skřety. Královská armáda má situaci pevně v rukou.

 

- 3008 sv. – Světlo světa spatřil nový vynález – knihtisk.

 

Velké období úpadku společnosti

3042 sv. – Na Univerzitě v Ulajlabádu byla otevřena fakulta filosofie.

- 3046 sv. – Velký požár zničil polovinu Tyru včetně velké městské knihovny. Požár byl úmyslně založen a jako viník byl obviněn jeden z místních elfů. Začínají další pogromy na elfy.

- 3081 sv. – Vrcholí pogromy na elfy v severní části království. Jejich následkem se v této oblasti mimo Green Wood nevyskytují téměř žádní elfové.

- 3117 sv. – Pogromy na elfy končí zásahem královské armády. Všechny nepokoje si vyžádají tisíce mrtvých elfů a při zásahu armády zahynou i tisíce zfanatizovaných lidí.

- 3118 sv. – Následkem královského zásahu proti pogromům propukají v království další nepokoje. Popularita krále zejména na severu upadá.

- 3123 sv. – Elfové vyjadřují svou vděčnost vůči králi. Dcera elfského vládce Elendara, Ilja, se vdává za následníka trůnu. Bude z ní první a prozatím poslední královna jiného než lidského rodu. Nastává několik desetiletí klidu.

3154 sv. – Stanovení nových pravidel pro založení společnosti a vytvoření královského rejstříku gild a společností. Společnosti mají nové výsady a práva. Dochází také ke zdanění větších společností.

- 3196 sv. – Ilja díky své elfské dlouhověkosti přežila svého manžela krále Baldwina. Jejich syn podle šlechty není čisté krve a nemá právo na následnictví, navíc je příliš mladý na to, aby převzal vládu. Šlechta se opět bouří. Díky Iljiině řečnickému talentu a zásahu Sargothských rytířů neochvějně podporujících krále je krize prozatím zažehnána.

- 3203 sv. – Iljin syn Arnauld nastupuje na trůn, Ilja se vrací zpět do Green Woodu a stahuje se do ústraní. Vzpurné šlechtě nepodporující nového krále je zabavena část majetku. V říši je opět klid, ne však na dlouho.

- 3232 sv. – Začínají další pogromy proti elfům, tentokrát vyprovokované elfskými útoky na lidi. Při pokusu zažehnat tento konflikt se král dostává opět do střetu se šlechtou.

 

Velká občanská válka

- 3233 sv. – Propuká krvavá občanská válka, ve které proti sobě stojí král a většina severské šlechty.

- 3235 sv. – Válka vrcholí krvavým střetnutím poblíž Porto Draco. Královská armáda čítá zhruba 29 000 mužů oproti severské s 30 500 muži. Síly jsou vyrovnané a bitva končí patem kvůli špatnému počasí a brutálním ztrátám. V této bitvě zemřelo dohromady asi 30 000 mužů.

- 3236 sv. – Po mnoha menších střetech armád severské šlechty a krále je zahájeno jednání o míru.

- 3237 sv. – Po dalším krvavém střetu se král se šlechtou konečně shodli na příměří. Nastává dlouhé období nejistého a křehkého míru a započalo vyjednávání mezi oběma stranami.

- 3240 sv. – Vyjednávání se táhne dlouho a ve vzduchu visí hrozba další války. Král dává severské šlechtě příslib výhod. Jižní šlechta se cítí nespokojená a začíná se bouřit.

- 3251 sv. – Po mnoha letech vyjednávání a křehkého příměří se situace jeví bezvýchodnou a král se s vidinou další zničující války rozhoduje rozdělit království na tři samostatné země. Vzniká tak Severní království, Jižní země a původní Sargothské království. Touto událostí končí starý věk a začíná věk nový.

 

Nový věk

1 – Stanovení nových pravidel řádu Sargothských rytířů. Do řádu mohou být stále přijímáni i rytíři ze severu a jihu.

2 – Vydání dekretů umožňujících obchod mezi zeměmi i v dobách války.

3 – Pokus seveřanů o dobytí CheľBak-Naru. Končí naprostým fiaskem. Elfí pevnost tehdy oblehlo zhruba 16 000 mužů. Po týdenních bojích zemřelo téměř 7 000 severských a neznámý počet elfů.

- 5 – Občanská válka o následnictví v Severním království, které je na pokraji ekonomického zhroucení a v zemi propuká hladomor.

16 – Na Ulajlabádské univerzitě otevřena fakulta humanitních věd.

- 21 – První větší konflikt jihu a Sargothu. Výsledkem je Úmluva o nepoužívání magie v konvenčních válkách. Tuto dohodu podepsalo i Severní království.

23 – Požár velké univerzity v Ulajlabádu. Poškozena byla téměř polovina univerzity, nic cenného, a to zejména archiv, naštěstí nebyl poškozen.

38 – Dochází k první větší bitvě na moři. V této bitvě se utká jih se Sargothem a velmi těsně vyhrává jih. Celkový počet lodí byl okolo 60, přičemž síly byly na obou stranách vyrovnané.

45 – Dochází k zpřísnění pravidel pro používání kouzel a také jejich tvrdší sankcionování v případě porušení.

72 – Drobný konflikt na hranicích Sargothu a severu popuká v zatím nejkratší válku, která trvá jen několik dní. Sargoth vpadne na území severu poblíž Tyru a s malou skupinkou jen asi 800 vojáků a 150 rytířů rozpráší nepřipravenou severskou armádu přímo na jejich shromaždišti. V té době se zde nachází asi 3 200 severských. Po dobytí shromaždiště se zde sargothští opevní a zákeřně zničí všechny příchozí skupiny, které ještě neví, že jejich tábor byl dobyt.

98 – První vydání mapy Třech zemí.

- 162 – Invaze castillských vojsk poblíž Porto Vellucie. Jejich moderní armáda nebyla schopná hned po vylodění vybudovat předmostí a zhroutila se. Neodolala sargothské armádě lépe připravené na boj na krátkou vzdálenost. Výsledkem je jednání o míru a také největší počet mrtvých Sargothských rytířů v jedné bitvě.

- 165 – Castilla a Sargoth uzavírají nejprve mír a týden nato dokonce spojenectví. V Sargothu od této doby sídlí malá posádka castillských a jednu pevnost na jihu hlídá celá castillská tercie. Vzniká Východocastillská obchodní společnost.

209 – Nastává veliký rozvoj manufaktur. Ekonomika roste. Jsou zakládány cechy řemeslníků.

- 328 – Největší a nejhorší porážka Sargothu v bitvě o maják Nall – Nastrat. Tuto porážku bude Sargoth rozdýchávat mnoho let. I když utrpěné ztráty byly oproti jihu jen minimální, Sargoth ztrácí jediný opěrný bod na moři.

- 369 – Další občanská válka v Severním Království. Vítěz nastaví politický systém do dnešní podoby a od té doby je na severu relativní klid.

402 – Zavraždění rektora Ulajlabádské univerzity. Tento čin nebyl zatím objasněn.

473 – Po mnoha letech byla dokončena rozsáhlá síť kupeckých stezek, protínajících všechny země.

541 – V Sargothu se objevují první větší kamenné cesty.

589 – V Sargothu se ve větší míře objevuje bavlna. Tuto látku znali již staří elfové, ale k jejímu všeobecnému rozšíření přispěl až obchod s Castillou. Bavlna patří mezi dražší látky.

632 – Castilla málem poražena svým odvěkým rivalem Subhaany. Vyrazili na Castillu s dosud největší známou armádou. Sargoth poslal Castille na pomoc svou královskou armádu a společnými silami se jim podařilo Subhaany v poslední chvíli zatlačit zpět. Po tomto konfliktu byla Castilla několik desetiletí ekonomicky vyčerpaná.

635 – Sargoth dostává od Castilly darem za pomoc ve válce s Subhaany pevnost Berest poblíž pobřežní hranice mezi Castillou a Subhaany. Místní Sargothští zde figurují jako piráti a přepadají subhaarské lodě. Je to jediná bašta Sargothu na území Castilly a poměrně velký zdroj příjmů.

- 689 – Obrovská invazní armáda skřetů překračuje hranice. Velká část je však zmasakrována a zbytek rozprášen podivným tvorem, dnes známým jako pouštní ryba.

- 782 - Spojení Jižní země a Severního království proti Sargothu. Tuto na první pohled prohranou válku obrací Sargoth v sérii neuvěřitelných bitev na svou stranu a své rivaly doslova rozdrtí. Následuje vysoké vyrovnání a bezvýsledná smlouva o míru. Jedná se zatím o největší porážku severu a jihu.

 815 – Jeden rok trvá další válečný konflikt mezi severem a Sargothem. Tento konflikt není tak velký, ale vyžádá si spoustu obětí. Přišel v nevhodnou dobu. Poslední dva roky byly nezvykle suché a už tak neúrodnou půdu neměl kdo obdělávat.

816 – Velký hladomor coby následek války z předchozího roku. Jih se sice do války tentokrát nezapojil, nicméně je závislý na obchodu a to včetně potravin. Zasaženy byly všechny tři země. Nedostatek jídla si vyžádal tisíce obětí a celkový krach ekonomiky.

818 – Hladomor končí. Rok 818 byl úrodný a velkou roli hrála i pomoc castillské flotily plné obilí a jiných surovin.

1075 – Sever opět vyhlašuje pogrom na elfy. Jedná se zatím o jeden z největších pogromů vůbec.

1076 – Velký pogrom končí zavražděním severského krále Bordrica. Byl zabit ve své ložnici a podle dostupných zdrojů nebyl vrah dopaden.

1078 – Dochází k tajemnému masakru na Vranově. Někdo nebo možná něco zde zmasakruje několik stovek měšťanů a vojáků. Dodnes se neví, co přesně onen masakr způsobilo. Svědků, co tento incident přežilo, bylo málo, hovořilo se však o jakési éterické postavě s rudě planoucíma očima.

1102 – Další velká válka mezi jihem a Sargothem. Trvá dlouhých šest let a obě země vyčerpá.

1105 – Sever chce využít války mezi jihem a Sargothem a chystá se napadnout Sargoth. Nicméně neshody generálů vyústí v další občanskou válku. Tu má sice král pod kontrolou, ale vojensky ho vyčerpá a invaze do Sargothu je nemožná.

- 1118 – Piráti se se svou flotilou pokusili dobít Torrenu. Jejich snaha byla marná. Podařilo se jim sice dostat přes opevnění do města, ale celá flotila byla zničena a většina pirátů pobita městskou posádkou.

1121 – Severská flotila se chystá na odvetný útok vůči pirátům. Jejich invazní flotila se na moři střetne s piráty a s poměrně velkými ztrátami je poráží. Den po bitvě je však severská flotila napadena podivným mořským hadem a další část je zničena. Velitelé poničené flotily se raději rozhodnou výpravu vzdát.

1241 – Doposud největší bitva na moři. Spojené flotily severu a jihu napadají sargothské loďstvo zakotvené poblíž Porto Vellucia. Shodou okolností jako první potopí loď castillského velvyslance. Na tento akt agrese Castilla odpoví a vyšle své nejbližší lodě na pomoc svému spojenci. Nejprve Sargoth v pětidenní bitvě prohrává, ale po příjezdu castillských posil vyzbrojených dokonalejšími loděmi se bitva rychle obrací v jejich prospěch.

1305 – Zatím poslední konflikt Sargothu a jihu. Celý konflikt je tvořen jen drobnými potyčkami a vyžádá si jen pár stovek padlých.

1312 – Trpaslíci znechucení vládou severu vyhlašují válku Severnímu království. V prvních dnech konfliktu trpaslíci vydrancují několik menších měst v okolích Thirlinových síní. Větší severská armáda je však zatlačí zpět a oblehne Thirlinovy síně. Na obležení svých síní trpaslíci reagují zmrazením všech severských účtů ve své bance a dochází k patové situaci. Král s vidinou další občanské války ustoupí rozzuřenému lidu a uzavře s trpaslíky mír.  

 

Charakteristika království Tří zemí

 

Severní království

 

 

Hlavní město:

Tyr (cca 31 000 obyvatel)

 

Vládce:

aktuálně bez krále (král Golgar II. zemřel při nešťastných událostech ve Fort Westbrook)

 

Politický systém:

Král vládne své části království (asi polovina rozlohy), vlastní a zdaňuje všechna větší města. Tato královská města jsou označena červenými královskými praporci. Zbytek země spravuje šlechta. Jednotliví lordi mají na povel svá panství. Na těchto panstvích má král jen symbolickou moc a veškerá vláda je v rukou místních lordů. Ti se pak zodpovídají králi a odvádí malou část příjmů ze svých panství koruně.

Statky lordů nejsou veliké, čímž si král zajišťuje obrovskou vojenskou převahu v případě vzpoury. Severští lordi si vydržují armády maximálně o několika stovkách mužů a jejich vzájemné střety tedy nejsou tak krvavé. Titul rytíř v této zemi není šlechtický, je to pouze vyšší vojenská hodnost, která člověka předurčuje k možnému budoucímu životu lorda. Množství lordů se pohybuje okolo dvaceti. Pokud některý padne bez dědice, je jeho území rozděleno mezi jiné a v případě jmenování nového je jeho nové území složeno ze statků jiných lordů.

 

Armáda:

Je složena převážně z vesnické chudiny. Díky velkému množství lovců je v ní spousta lučištníků a kušníků. Zbytek pěchoty je vybaven zejména krátkými loveckými kopími. Tuto armádu doplňuje několik tisíc profesionálních královských vojáků a družiníků. Elitní jednotkou je královská garda. Je to jediná jednotka oděná v plných plátových zbrojích na bojišti. Celková velikost armády (včetně posádek hradů) činí zhruba 134 000 poddaných, 14 000 vojáků a 500 členů královské gardy. V poli pak reálně čítá armáda asi 24 000 mužů.

 

Obyvatelstvo:

Severní království má v tuto chvíli zhruba 520 000 obyvatel. V zemi je zřízen systém poddaných, ti se mohou stěhovat jen s povolením jejich pána. Zhruba tři pětiny obyvatel pak spadají pod krále a jsou obyvateli královských měst. V královských městech je úroveň života poměrně nízká. Spravovány jsou královskými úředníky. V Severním království se původně pojmenovávali lidé jen křestním jménem a následně bylo přidáno jméno otce s koncovkou sson (jeho syn) (př: Děd se jmenuje Gustav Logarsson – otec Eric Gustavsson – syn Sony Ericsson). Tento způsob pojmenovávání se však v dnešní době mnoha lidem nelíbí a tak svým potomkům dávají čím dál tím častěji jména sargothská nebo jižanská.

 

Ekonomika:

- Nájezdy pirátů

- Těžba dřeva

- Těžba železné rudy

- Problémy s pytláctvím (vysoká patří králi)

- Nelegální prodej lektvarů a černého prachu

- Na jihu převládá zemědělství, malá produkce, časté hladomory

- Rybolov

 

Zeměpisné zajímavosti:

- Tvrdé zimy, severní části nerozmrzají ani v létě

- Pohoří na severu nemá jméno a říká se mu prostě Severní hory

- Je obklopen Severním mořem a Východním oceánem

- Na západě sousedí s Green Woodem a na jihu se Sargothem

- Sever lesnatý (převážně jehličnaté lesy) a jih je poset poli

- Největší řeka Dunga

- Nejvyšší hora Špičák (6897 m) v horách poblíž CheľBak - Naru

 

Zajímavá místa:

Tyr

- Hlavní město

- Relativně nízké hradby

- Pokud je obležen, je svolána celá zemská hotovost

 

Vranov

- Doupě hříchu

- Malá vojenská posádka a maximální možná kriminalita

- Královské město

 

Torrena

- Přístav

- Proslul jako pirátský přístav (lodě olupující Sargoth a Castillu)

- Těžce opevněn proti pirátům a útokům z moře

 

Grolsson Grad

- Menší než Torrena, přesto důležitý

- S Torrenou jediné dva větší přístavy

- Hlavní centrum rybolovu – „živí sever“

 

Vraní vrch

- Zvláštní magické místo

- Leží na hranici se Sargothem

- Na vrcholu sídlí údajně starý kmet, který zná odpověď na vše

- Cestu na vrchol však najde jen ten, který ji opravdu hledá

 

Náhorní plošina

- Na této plošině žijí nejlepší koně Severu

- Je hlídaná

- Chytání koní je zde zakázáno

 

Zajímavosti:

- Celá země je z větší části pokryta lesy

- V severní části je hlavní obživou lov

- Na jihu pak zemědělství

- Na alchymii je zde stále pohlíženo skrze prsty

- Na severu je stále největší nenávist vůči elfům a jako jediní proti nim občas vedou menší konflikty

- „Součástí“ Severního království jsou i Thirlinovy síně, CheľBak – Nar a Green Wood.

- Časté střety s temnými elfy

 

 

Sargoth

 

 

Hlavní město:

Sargoth ( cca 35 000 obyvatel)

 

Vládce:

Armunn IV.

 

Politický systém:

Této zemi vládne Král. Následnictví je po krvi a v případě vymření rodu je další král volen vyšší šlechtou. Ta sestává z vévodů, knížat, pánů a rytířů (v tomto pořadí důležitosti). Pokud si nejste jistí s oslovením, používá se neutrální „lorde“ a „sire“. Tímto oslovením nedegradujete ani neoslovíte žádného urozeného. Král je faktickým vládcem celé země. Pod jeho vládou se sdružuje šlechta. Ta vládne na svém území a kromě všeobecně platných zákonů a královských výnosů může také uvádět v platnost vlastní nařízení. Šlechta má na svém území moc soudní a výkonnou a usnadňuje tak králi jeho panování. Vyšší šlechta (vévodové a knížata) vládne městům i vesnicím a nižší šlechta (pánové a rytíři) může vlastnit menší vesnice a statky, nebo slouží vyšší šlechtě. Králi napomáhá ve vládnutí také rada složená z dvaceti významných šlechticů

Samostatnou kastou jsou Sargothští rytíři, elitní jednotka a vyšší šlechta. Mají v radě 6 míst. Jsou to královi rádci, ochránci a také ochránci celého království. Mají výjimečná privilegia, která nemají žádné jiné tituly.

 

Armáda:

Každý šlechtic má podle velikosti svých statků povinnost udržovat pravidelnou armádu a dohlížet nad cvičeními domobrany. Díky tomuto systému má Sargoth nejsilnější, byť nejmenší, armádu. Každá složka armády je vysoce profesionální. V případě svolání zemské hotovosti a všech posádek hradů je Sargoth schopen složit armádu o velikosti cca 152 000 mužů, ale v praxi je na bojišti cca 11 000 pěšáků, 6 000 střelců, 1 200 jezdců z řady šlechty a měšťanstva a 200 Sargothských rytířů. Celková síla armády v bitvě je tak kolem 19 000 mužů.

 

Obyvatelstvo:

Sargoth má zhruba 560 000 obyvatel. Žijí roztroušeni v malých vesničkách a městech po celé zemi. V zemi není systém poddaných a tak jsou obyvatelé volní. Jejich jedinými povinnostmi jsou platit daně (nemají-li peníze, je nařízena robota) a branná povinnost u mužů. Jména jsou klasická evropská.

 

Ekonomika:

- Významným příjmem je obchod s Castillou a Jižní zemí (jídlo)

- Pěstování jídla

- Rybaření a lov zvěře

- Zlaté a stříbrné doly

- Problémy s pašeráky

 

Zeměpisné zajímavosti:

- Mírné podnebí (viz Evropa)

- Převážně rovinatý

- Na jihu sousedí s Jižní zemí a na severu s Green Woodem a Severním Královstvím

- Na východě je Východní oceán a na západě Prokletý les

- Největší pohoří je Železné hory (Thirlinovy síně)

- Převážně smíšené a listnaté lesy

- Největší řeka Dyrna a do ní vlévající se Dunga, další velká řeka je Stříbrný potok

- Na jihu je uměle vybudovaná soustava rybníků

 

    Zajímavá místa:

Prokletý les

- Tajemné místo

- Málokdo se z něj vrátil živý

- Nebezpečná je i procházka po okraji lesa

- Lidé a artefakty citlivé na magii z tohoto místa cítí velkou moc

 

Sargoth

- Hlavní město

- Údajně nedobytné

- Až tři okruhy hradeb (nejvyšší hradby)

- Kapitula Sargothských rytířů

 

Porto Draco

- Druhé nejstarší město vůbec

- Sídlo svaté inkvizice

- Veliké sochy draků

- Černé hradby, ale jinak barevné a veselé město

 

Porto Vellucia

- Největší přístav

- Výroba vína

- Tzv. „renesanční město“

 

Útočiště

- Nedobytná pevnost na západě

- Vede k ní úzký průchod, který lze dobře uhlídat

- Údajně je zde průchod skrze hory na západ

 

Zajímavosti:

- Poměrně málo rasismu (oproti severu)

- V Sargothu žije vůbec nejvíce příslušníků jiných ras

- V téměř nepřetržité válce se svými sousedy

- Na jihu je na břehu řeky vybudováno opevnění, které se jižanům nedaří už roky překročit

 

 

Jižní země

 

 

Hlavní město:

Ulajlabád (cca 52 000 obyvatel)

 

Vládce:

Sultán Ahrí Ibn Falfah

 

Politický systém:

V zemi je faktickým vládcem s neomezenou mocí sultán. Veškerá šlechta je mu podřízena. Jejich titul je srovnatelný s rytířským titulem a tito šlechtici jsou převážně vojenskými veliteli, kteří spravují určitý kousek země, na kterém jejich vojenská jednotka hospodaří. Celkové uspořádání Jižní země je i přes jejich osvícenství hlavně vojenské. Důvodem je kromě konfliktu se Sargothem především neustálá hrozba ze strany skřetů.

 

Armáda:

Rovinatý pouštní terén ideálně svědčí lehké jízdě. Ta tvoří velkou část armády. Je velmi účinná v boji proti skřetům, ale proti těžce obrněné sargothské jízdě nemá šanci. Jízda je doplněna o poloprofesionální pěchotu s kopími a v případě nutnosti je svolána zemská hotovost. Maximální celková síla armády se odhaduje na 189 000 mužů. V poli je pak možné narazit na armádu o síle maximálně 7 500 jízdních střelců, 8 000 pěšáků a 16 000 nevolníků. S velikostí polní armády cca 32 000 je tato armáda sice nejpočetnější, ale kvůli použité taktice, nízkému výcviku a chabé zbroji je zároveň tou nejslabší.

 

Obyvatelstvo:

V Jižní zemi je cca 685 000 obyvatel. Je nejlidnatější ze všech zemí a to zejména díky obrovským a přelidněným městům. Životní úroveň je na vysoká a celkově je tato země nejvyspělejší. Většina lidí je svobodná. Pokud si však nemůžete dovolit platit poměrně vysoké daně, stanete se nevolníkem. Jako nevolník nejste povinni platit daně, ale na druhou stranu máte nařízenu robotu. Pokud se zadlužíte, nebo porušíte robotu, můžete klesnout až na otroka. Otroky se stávají pouze váleční zajatci, dlužníci a nepracující nevolníci. Jako otrok nemáte žádná práva.

Jméno správného jižana se skládá ze jména, titulu uprostřed a příjmení. Jelikož se každý vlastník půdy považuje za pána, je velmi častý titul al což znamená pán. Titul ibn pak znamená vznešený. Titulů je mnoho. Jižanská jména mohou vypadat následovně: Tárik al Afrah, Turjanur Astrah, Fahrí Ibn Lahrí a podobně.

 

Ekonomika:

- Nízká možnost hospodaření

- Většina jídla z dovozu

- Vývozní artikly: látky, lektvary, léky, sklo (dalekohledy apod.), knihy, šperky,…

- Zlaté doly

- Dovoz dřeva

- Rybolov

- Časté problémy se skřety narušující ekonomiku

 

Zeměpisné zajímavosti:

-  Na severu sousedí se Sargothem na jihu je Skřetí území

-  Na východě je Východní oceán na západě Písečné vrchy

-  Minimum lesů

-  Velmi teplé podnebí bez zim

 

    Zajímavá místa:

Ulajlabád

- Hlavní město Jižní země

- Sídlo sultána

- Nejlidnatější

- Nejmodernější

- Ulajlabádská univerzita

- Leží na řece

 

Oáza All – Bakar

- Největší oáza jihu

- Centrum obchodu pouštních kmenů

 

Pole Nalmánu

- Jediný přístav na západní straně

- V blízkosti je spousta polí – nejúrodnější místo jihu

 

Maják Nall – Nastrat

- Původně sargothská pevnost

- Byla dobyta a teď je z ní základna jižanského loďstva

- Významná vojenská pevnost s přilehlým městem

- Jediné město mimo pevninu

 

Zajímavosti:

- Netrpí občanskými válkami

- Poměrně drahý život

- Málo osad a vesniček, většina lidí je soustředěna do větších měst

 

 

Další zajímavá místa ve Třech zemích

 

Green Wood

- Vládne rada starších v čele je Eliander (muž) nebo Eliandeer (žena) – „ten nejvyšší a nejvznešenější“

- Je rozsáhlý les, jenž byl v dávných časech po první válce bohů darován králem SargothuArmunem I. elfům. O té doby je tento les považován za výsostné území elfů. Přestože jsou elfové mírumilovná stvoření je vstup do tohoto lese striktně omezen a povolen jen některým jedincům. Nikdo krom elfů pořádně neví, co vše se v tomto lese nachází a bájné pověsti o pokladech do něj lákají různé hledače pokladů a jiné nevítané hosty. V tomto lese se také nachází pověstné kovářské dílny lesních elfů.

 

CheľBak – Nar

- Původně síně trpaslíků, které v roce 2086 sv. dobyli a následně osídlili temní elfové. Tyto katakomby pod horami se staly jejich novým domovem a byly přejmenovány na Chel'-Bak-Nar. Temní elfové si svůj domov po staletí střeží a každého, kdo by tam chtěl proniknout, v tom lepším případě okamžitě zabijí. V tom horším se nevyhne nekonečnému mučení. Nikdo tedy neví, co přesně se zde nachází, ale Chel'-Bak-Nar byl vždy považován za líheň zla a domov nejefektivnějších nájemných vrahů a travičů.

 

Thirlinovy síně

- Poměrně nové síně pod horami, jenž trpaslíci vybudovali po porážce s temnými elfy, po které ztratili svůj starý domov a také svého krále Thirlina, na jehož počest svůj nový domov pojmenovali. Co přesně se zde nachází, si lze jen představit. Přesto, že jsou trpaslíci pohostinní, nepustí žádného cizince dále než do své hlavní hodovní síně. Hluboké doly a níže položené místnosti zůstávají záhadou. Jedná se však o trpaslíky, je tedy jasné, že se zde skrývají veliké poklady nevyčíslitelné hodnoty.

 

Skřetí území

- Leží pod jižními hranicemi Jižní země. Rozkládá se na vyprahlé poušti, o níž se tvrdí, že ji nelze překonat. Skřeti sem byli v dávných dobách vyhnáni. Bez větších problémů si zvykli. Jejich životní potřeby jsou minimální, i co se vody týče. Na jejich území nerostou žádné stromy. Není to však tím, že by se jim zde nedařilo. Skřeti jsou fanaticky posedlí kovařinou, a tak vše co je dřevěné, padne jako topivo ve výhních. Dřevo je pro skřety velmi vzácné a dováží ho ze Severní země a Sargothu. Kvůli vysoké spotřebě musejí skřeti často přepadat karavany a provádět nájezdy, aby získali zboží vhodné k obchodu. Skřetí ocel je však velmi nízké kvality. Za vše může špatný materiál a lajdácká práce. Skřeti jsou národem kovářů a válečníků. Hlavní město nelze uvést, neboť skřeti samotní stále bojují o to, který městský stát bude tím hlavním.

- Skřeti bojují výhradně pěšky. Povětšinou používají dlouhé dřevcové zbraně. Kopí a jiné zbraně jsou oblíbené zejména proto, že nejsou schopni vykovat odolný meč. Jako vedlejší zbraně jim pak nejčastěji slouží sekery, sekeromlaty a dýky. Velikost skřetí armády nelze odhadnout. Těžko říct jak hluboko do pouště jejich území sahá a kolik skřetů se na něm nachází.

 

Pirátské ostrovy

- Nejseverněji položená část dosud probádaného světa. Tyto ostrovy jsou posety piráty, vyvrhely a jinými zavrženými tvory. Ví se o nejméně třech velkých pirátských osadách. V těchto místech platí pouze zákon přežití. I když se tyto ostrovy rozkládají severněji, než Severní země, leží v podstatně menší nadmořské výšce a díky tomu je tu o něco tepleji, než na severu Severní země. I přesto je zde zemědělství téměř nemožné, a tak hlavní obživou pirátů jsou nájezdy na sever a východ Třech království.

 

Castilla

- Jedná se o království za mořem. Právě s touto zemí ležící severovýchodně od Sargothu probíhá nejvíce lodního obchodu. Je také spojencem a má v Sargothu stálou posádku 400 mužů. Toto království je technicky daleko vyspělejší a jejich armáda používá mimo jiné primitivní jednoranné pušky a děla.

 

 

Spolky

 

V rámci hry je možné založit si vlastní společnost:

 

Blackwood Company

Tato společnost je synonymem zla. Nelze říct, co přesně je náplní jejich činnosti, nicméně můžeme s klidem říct, že ve vší černotě má prsty právě tato společnost. Pokaždé, když se stane něco špatného, je pravděpodobné, že na pozadí všeho je Blackwood Company. I když o něm vyšší kruhy ví, nedělají nic, a když ano, zcela bezvýsledně. Tento spolek se stal příliš vlivným a bohatým, než aby se mu někdo dovolil postavit. I když zůstává v pozadí a moc se neprojevuje, každý ví, že to je právě on, kdo tahá za nitky. Tvrdí se o něm, že jeho bohatství je tak velké, že kdyby chtěl, může si koupit i ta největší města.

 

Kult démona Mordóna

Nejhorší ze všech nábožensky-fanatických sekt ve Třech zemích. Uctívají strašlivého démona Mordóna uvězněného v podsvětí. Ve jménu tohoto démona provádí rituální vraždy, obětování a únosy mladých dívek. Jejich členové mají mnohdy vliv a o to je těžší jejich dopadení a potrestání. Členové této sekty jsou nebezpeční a jejich dopadení je vždy odměněno.

 

Gilda bojovníků

Spolek sdružující bojovníky všech ras. Pro vstup do tohoto spolku se musíte proslavit a je ideální příležitostí pro realizaci, i když nejste člověk. Končí zde spousta slavných bojovníků, jenž se nedostali mezi Sargothské rytíře.

 

 

Magic Mirrors

Magic Mirrors pod sebe sdružuje kouzelníky. Jedná se o jakousi „gildu“ či spolek. Původně byl založen pro lepší přehled o stavu čarodějů a řídil se přísným etickým kodexem. Dnes jsou již nejlepší léta tohoto spolku tatam a jejich náplní je pouze poskytovat v každém větším městě ubytování kouzelníkům a také slouží jako klub pro čaroděje, kde se lze setkávat a diskutovat nad problémy světa. Členství je podmíněno studiem na Univerzitě v Ulajlabádu, ověřeným diplomem a dosaženou úrovní magie. Ročně se také platí členství.

 

Guluk – ahl, skřetí společnost pro těžbu dřeva

Ani skřeti nechtěli zůstat pozadu, a tak si založili vlastní společnost zaměřenou na těžbu dřeva. Zabývá se překvapivě těžbou dřeva. Jejich hlavní náplní je těžba dřeva a každého nového člena učí jak těžit dřevo. Ještě někdo pochybuje, že jsou skřeti magoři?

 

Východocastillská obchodní společnost

Námořní společnost zajišťující plynulý obchod mezi Třemi zeměmi a Castillou. Disponuje obrovskou flotilou lodí a soukromou armádou, která je má chránit. Je to nejbohatší společnost Království Castilly a provozuje i několik bank.

 

Ul – Sa – Tyr Trading Company

Jedná se o společnost zabývající se suchozemským (karavanovým) obchodem na území všech tří zemí. Jejich karavany často využívají i chudší lidé a maloobchodníci. Jejich služby jsou levné, čemuž odpovídá i chatrná ochrana karavan.

 

 

Severosargothská lovecká společnost

Společnost se sídlem v Sargothu, která pod sebe sdružuje lovce. Členství přináší spoustu výhod jako třeba povolení lovit na pozemcích této společnosti a každoroční bohatá setkání členů. Členství není nejlevnější a mohou si ho dovolit jen bohatší lovci.