Schopnosti temného kouzelníka
Níže popsané schopnosti temné magie je možné se naučit přímo ve hře. Registrovat novou či pokračující postavu jako temného kouzelníka není možné, dokud daná postava tyto schopnosti nezískala nejprve herně.
Zaklínadla
K seslání jakéhokoliv kouzla je stejně jako u světlé magie nejprve nutné vyslovit správné zaklínadlo (dostupné v příslušných herních materiálech). To je potřeba říkat normální rychlostí a bezchybně. U některých kouzel jsou také uvedena jednotlivá specifika používání zaklínadel. Nesprávné vyslovení zaklínadla může způsobit obrácení sesíleného kouzla proti sesílajícímu samotnému.
Příslušná zaklínadla jsou uvedena v příslušných herních materiálech.
K seslání kouzla od 3. úrovně (včetně) je nutné použít obě ruce, tzn. je potřeba držet magický artefakt případně kouzelnou hůl v obou rukou, gestikulace obou rukou apod. V opačném případě se kouzlo nezdaří a obrátí proti samotnému sesílajícímu.
Barevné koule
K sesílání některých kouzel jsou potřeba barevné koule. Maximální počet těchto koulí, který u sebe kouzelník může mít, se odvíjí od úrovně, které kouzelník dosáhl (tzn. kouzelník dosáhne dané úrovně, má-li alespoň jednu schopnost z této úrovně). Výpočet počtu barevných koulí je pak následující:
Počet koulí = číslo úrovně + 1
Např.: kouzelník 3. úrovně u sebe může mít celkem 4 barevné koule (číslo úrovně 3 + 1 = 4), kouzelník 4. úrovně u sebe může mít celkem 5 barevných koulí (číslo úrovně 4 + 1 = 5) atd.
Úroveň 1.
Temný plamen – Zásah plameny temného ohně působí okamžitě lehká zranění a ignoruje zbroj. Kouzlo nelze uhasit. Kůže, kde se kouzlo (fialová koule) zasaženého dotklo, je sežehnuta. Popáleninu lze vyléčit.
Úder temnoty – Z rukou černokněžníka vyšlehnou chapadla temnoty, která způsobí, že zasažený (fialová koule) je odhozen 3 metry dozadu na zem. Narazí-li při tom zády na strom nebo jinou překážku, je lehce zraněn. Toto kouzlo neúčinkuje při zásahu do zbraně.
Kruh bolesti – Překročí-li hráč neviditelnou bariéru (fialový provázek), je okamžitě ochromen nesnesitelnou bolestí a padá k zemi. Postiženého lze vytáhnout z účinků kouzla ven. Kouzlo přestává účinkovat, opustí-li kouzelník kruh, nebo je-li při udržování kouzla silně vyrušen.
Úroveň 2.
Stínové svázání – Zasažený tímto kouzlem (fialová koule) je obtočen šlahouny okolních stínů a nemůže se hýbat ani kouzlit či bojovat, je však při vědomí a může komunikovat. Toto kouzlo vyprší za 10 minut, nebo je-li ostatními hráči šlahoun přeseknut, zasažený ale obdrží lehká zranění.
Šílenství – Po zásahu tímto kouzlem (fialová koule) se jeho oběti v hlavě ozývají temné hlasy, které ji přesvědčí, aby začala útočit na okolo stojící osoby. Přitom nerozlišuje mezi přáteli či nepřáteli. Kouzlo trvá, dokud není zasažený zpacifikován a probuzen (silným třesením, proplesknutím, pokropením vodou apod.).
Roj hmyzu – Osobu zasaženou tímto kouzlem (fialová koule) pronásleduje roj krvelačného hmyzu, který vytryskne ze země pod nohama černokněžníka. Zasažený je pobodán (lehká zranění) a musí se 15 vteřin ohánět kolem sebe či válet po zemi a snažit se hmyz zaplácnout.
Úroveň 3.
Hypnóza – Černokněžník při sesílání tohoto kouzla upřeně hledí do očí své oběti a pronáší zaklínadlo. Ta se hypnotizujícímu pohledu nemůže ubránit a je zcela ochromena, nemůže se hýbat a pouští své zbraně. Magickou formuli lze opakovat maximálně 4x za sebou, po pátém pronesení upadá sesílající osoba na 15 minut do bezvědomí.
Splynutí se stíny – Černokněžník se ztratí v okolních hlubokých stínech a je tak neviditelný. Musí mít při tom ruku na hlavě a nesmí bojovat. Lze použít pouze za šera, v noci či v temných prostorách (např. jeskyně apod.).
Plamenná zeď – Kolem osoby, která kouzlo seslala (fialový provázek), vyšlehnou plameny temného ohně. Cokoliv, co překročí hranici tohoto kouzla, je spáleno. Vstoupí-li dovnitř osoba, je lehce zraněna (popálení) a bolest ji donutí okamžitě prchnout.
Upíří dotek – Aby se černokněžník zbavil vlastních zranění, musí vysát životní energii jiné osoby. To provede tak, že se vybrané obětí dotkne, a i po pronesení zaklínadla ji stále drží až do chvíle, kdy po 10 sekundách osoba upadá na 10 minut do bezvědomí. Dalších 50 minut je vysílena natolik, že nemůže používat své schopnosti. Mág je zcela vyléčen.
Oslepení – Tímto kouzlem jeho sesílatel přivolá okolní stíny z temných zákoutí, které zahalí zrak všem osobám stojícím před mágem. Po 10 vteřinách se temný mrak rozplyne a zrak se zasaženým vrací.
Úroveň 4.
Stínová zbroj – Černokněžník je po vyslovení tohoto zaklínadla obklopen na 10 vteřin neprostupnou a odolnou stínovou zbrojí, která mágovi poskytuje imunitu proti zásahům zbraní či šípem. Proti magii imunní však není.
Loutkohra – Kolem temného mága se vytvoří kouzelná stěna (fialový provázek), která každého, kdo by ji překročil, promění na 1 minutu v kouzelníkovu loutku poslouchající všechny jeho rozkazy. Po procitnutí si oběť tohoto kouzla nic ze svého konání nepamatuje.
Vlna smrti – Z hole černokněžníka, kterou udeří do země, případně z rukou napřažených proti svým protivníkům, vyšlehnou chapadla temnoty, která způsobí, že všichni zasažení stojící před mágem jsou odhozeni 3 metry dozadu na zem. Narazí-li při tom zády na strom nebo jinou překážku, jsou lehce zraněni. Toto kouzlo neúčinkuje při zásahu do zbraně.
Dotek smrti – Aby se černokněžník zbavil vlastních zranění, musí vysát životní energii jiné osoby. To provede tak, že se vybrané obětí dotkne, a pronese zaklínadlo. Postižená osoba okamžitě upadá na 10 minut do bezvědomí. Dalších 50 minut je vysílena natolik, že nemůže používat své schopnosti. Mág je zcela vyléčen.
Temné požehnání – Mágovi se okamžitě obnoví jedno libovolné kouzlo.
Úroveň 5.
Teleport – Černokněžník se po vyslovení tohoto zaklínadla promění ve všudypřítomné stíny a rozplyne se. Poté se opět ze stínů zhmotní na jiném místě v okruhu maximálně 300 metrů. Lze použít pouze 3x za den.
Smrtící erupce – Z rukou kouzelníka (fialová koule) vyšlehnou jazyky temného plamene, které když po nárazu do země zasáhnou osoby stojící v okruhu o poloměru 1 metr (průměr kruhu kolem kouzla 2 metry), působí okamžitě těžká zranění. Zranění lze vyléčit, nelze hasit.
Pán noci – Černokněžník je schopen z okolní temnoty zhmotnit postavu nerozeznatelnou od sebe. Tuto iluzi může udržovat maximálně 3 hodiny. Ta může bojovat, ale po zásahu kamkoliv do těla se rozplyne. Lze vykouzlit pouze za šera, noci či v temných prostorách (např. jeskyně apod.). Nejsou potřeba žádné magické suroviny.
Mistr černokněžník – Kouzelník je už tak zběhlý v umu temné magie, že je schopen vytvářet svá vlastní kouzla. Ta je vždy nutno dopředu zkonzultovat s organizátory.